Четвер, 02.05.2024, 08:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Книшівська сільська рада

ДНЗ "Вишенька"

Дошкільний навчальний заклад «Вишенька»

Книшівської сільської ради

(представлення закладу)

Дошкільний навчальний заклад «Вишенька» Книшівської сільської ради функціонує з 22 жовтня 2002 року. Спочатку це була одна різновікова група, та згодом у її склад добавилися ще дітлахи. У 2004 році була відкрита друга група, і завирувало сільське дитинство  веселковим різноголоссям. А ми, дорослі, пам’ятаючи, що головним у житті дітей завжди були, є і будуть гра та казка, і намагаємося створити з нашого садочка справжню казку.

          У перші роки свого існування це був дошкільний заклад загального розвитку. Та екологічні проблеми сьогодення все частіше змушували задумуватись над тим, якими виростуть наші вихованці в майбутньому, як відноситимуться вони до всього живого навкруг себе, як берегтимуть природу та її багатства. Тому на педагогічній раді дошкільного закладу 2010 року члени педагогічного колективу одностайно вирішили визначити екологічний напрямок пріоритетним у роботі дошкільного закладу. Тоді ж головним завданням постановили вважати виховання екологічної компетентності та природо доцільної поведінки дошкільників. З того часу і почалася клопітка робота педагогів над створенням казкового образу Діда Осінника (за В.О.Сухомлинським), який поступово переходив у зимовий сон зі сніжними віночками, які сплітала чарівними узорами зима… А незабаром теплі весняні промінці розбуджували землю, що вкривалася буйним розмаїттям зелені та супроводжувалася карнавалом весняних квітів, бо слідом поспішало красне літечко із запашними червоненькими полуничками та достиглими червонобокими яблучками, над якими у веселому таночку кружляли строкаті метелики під казкову симфонію літа… Саме такої широкої тематики проводяться у дошкільному закладі цикли спостережень, які супроводжуються пізнавальним спілкуванням вихователя з дітьми, розвивають у дітей спостережливість, стійкий інтерес до природи, формують стійкі конкретні уявлення про функціональні особливості рослин і тварин та їхні зв’язки із навколишнім середовищем. У процесі організації та проведення спостережень увагу дітей зорієнтовують на виділення найістотніших ознак, особливостей, властивостей об’єктів природи. Результатом таких спостережень стали виготовлені вихователями разом з дітьми книги пір року.

            Важливим чинником у роботі з екологічного виховання є створення розвивального природного середовища. Ним має стати природний об’єкт, спеціально прокладений маршрут для проведення екскурсії в природу, які розглядаються як важлива форма роботи і широко використовуються в практиці роботи нашого дошкільного закладу. Екскурсії в природу роблять життя дітей цікавішим, допомагають краще зорієнтуватися в довкіллі: у лісі, на луках, в парку, біля ставка і т.д. Саме екскурсіям у природу надають перевагу вихователі нашого дошкільного закладу, бо вони дають дошкільнятам знання, які проходять через світ емоцій, почуттів, отримують особисту оцінку і згодом трансформуються в екологічні переконання. Саме екскурсії у природу передбачають створення пізнавального освітнього простору з елементами поглиблення знань про природне оточення. Основною метою екскурсій у природу ми вбачаємо ознайомлення і вивчення об’єктів природи, встановлення зв’язків окремих компонентів між собою та визначення їх стану.

         Екологічне розвивальне середовище… Ці слова говорять так багато, та не завжди є можливість реально втілити в життя заплановані заходи, пов’язані з перебуванням дітей у природному довкіллі. З цією метою ми створюємо штучне природне середовище на ігровому майданчику дошкільного закладу.

Журилась під осінь малесенька жабка,

Уже пожовтіла у соняха шапка,

І жовтими стали листочки у клена,

А я іще й досі зелена-зелена.

Екологічне виховання дошкільнят нерозривно пов’язане з пошуково-дослідницькою діяльністю, значну увагу якій приділяють наші вихователі. Проводиться ПДД і в приміщенні дошкільного закладу, і під час прогулянок, і при проведенні цільових екскурсій.  

Уже традиційними стали весняні висаджування дерев, кущів та квітів,  вирощування та збирання фруктів та овочів .

В роботі з екологічного виховання  педагогічний колектив нашого закладу керується авторськими програмами З.Плохій «Екологічне виховання дошкільників» та Богуш, Ільченко «Довкілля». Напрацювання педагогічного колективу з екологічного виховання лягли в основу трьох проектів, за якими працюємо і сьогодні. Це «Весняні першоцвіти»,  «Ти рости, маленьке деревце, рости. Буйним листом всім на радість шелести» та «Екологічна стежина».

В стадії розробки проект  екологічного спрямування «Криниця Лесиної поезії» (Природа в творах Лесі Українки). А на разі планується створення екологічного музею дошкільного закладу.

На ряду з традиційними методами використовуються інноваційні технології. Немає меж фантазіям у пісковому царстві Надії Павлівни, а казка вустами Людмили Миколаївни творить справжні дива.
 

Одним із найважливіших завдань у роботі ДНЗ ми вважаємо також фізичний розвиток дітей. Завдання та зміст фізичного виховання визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та спрямований на природний розвиток дитини та збереження її фізичного та психічного здоров’я. З цією метою проводяться різноманітні заходи, в яких великого значення  надає вихователь Галина Іванівна активній руховій діяльності дітей. Це і ранкова гімнастика, і фізкультурні заняття, і рухливі спортивні ігри та розваги, і самостійна рухова діяльність дітей. Заслуговують на увагу здоров’язберігаючі технології, які використовують вихователі у роботі з дітьми: доріжка здоров’я, гімнастика пробудження, обтирання сухою рукавичкою та інші. Правильна організація прогулянки передбачає зміну різних видів  діяльності (рухливі ігри, праця, спостереження). Тому ми живемо за принципом: «День, проведений без прогулянки, - втрачений для здоров’я день»

Важливо сформувати у дітей ціннісне ставлення до здоров’я і мотивацію щодо здорового способу життя. З цією метою використовуємо природо терапію з метою позитивного емоційного впливу , а також поліпшення стану здоров’я дітей.  

Не менш важливим для всебічного розвитку дітей є створення розвивального простору в дошкільному закладі, бо саме тут формується життєва компетентність дитини в усіх її аспектах. До процесу забезпечення належного розвивального середовища залучаємо батьків та представників широкого кола громадськості.

Прийшли тата й мами виступати,

Щоб малятам  «Ріпку»показати.

Ми маємо прекрасну творчу родину. І тому про кожного з нас можна сказати такими поетичними рядками:

Дороги різні є, багато їх:

Великі і малі, вузькі й широкі.

Їх вистачає на землі для всіх,

Щоб крокувати ними рік за роком.

 

Моя ж стежина зранку до діток.

І за велінням розуму і серця

Веде мене у рідний дитсадок,

Який для інших «Вишенькою» зветься.